Pytania neurologiczne » Bóle głowy » Parestezje i bóle głowy

Parestezje i bóle głowy

Od około 7 miesięcy cierpię na różne dolegliwości ze strony układu nerwowego. Mam bóle głowy o zmiennej lokalizacji, mające najczęściej charakter napięciowy, rzadziej pulsujący (głównie w okolicy potylicy) lub uciskowy, oraz bóle górnej części szyi(przy połączeniu z tylną częścią czaszki).

Występują również tzw. parestezje tzn. uczucie drętwienia/napięcia/cierpnięcia (częściej w lewej stronie ciała), przede wszystkim dotyczące części twarzy, lewego oka i lewej dłoni oraz (znacznie rzadziej) uczucie palenia/pieczenia. Po lewej stronie ciała (a przede wszystkim w lewej ręce) czucie jest jakby lekko osłabione. Parestezje mają charakter stały a nie napadowy.

Poza tym dolega mi ból lewego oka, występujący lub nasilający się przy ruchach gałki w szczególności w lewą stronę oraz zaburzenia widzenia-żółte świetliste mroczki (trochę takie jak przy patrzeniu na słońce), szczególnie dobrze widoczne przy zamkniętych oczach lub po wejściu do ciemnego pomieszczenia oraz niekiedy błyski świetlne i *zawirowania powietrza*.

Okresowo miewam także tachykardie oraz lekką duszność, bóle w klatce piersiowej. Co kilka dni, szczególnie wieczorem dostaje dziwnych ataków drżenia (dreszczy, drgawek?) całego ciała (w szczególności kończyn i szczęki), połączonych z bardzo silnym uczuciem zimna. Kiedy zaś próbuje się ogrzać i zakładam cieplejsze ubranie drżenie ustaje, robi mi się ciepło ale pojawia się tachykardia.

Sporym problem jest też wypadanie włosów, nadpotliwość dłoni i stóp oraz napięcie w szczęce połączone z nieznacznym zgrzytaniem zębami.

Oprócz dolegliwości fizycznych dokuczliwe są również dolegliwości psychiczne: osłabienie pamięci i silny deficyt uwagi,zmienność nastroju, częste uczucia niepokoju, lęku,smutku lub gniewu występowanie *gonitwy myśli*, ataki paniki, uczucie *drżenia* układu nerwowego, itp.

Miałem wykonanych już wiele badań diagnostycznych: EKG, badania krwi i moczu, badania wzroku, tomografia komputerowa głowy, EEG, wszystkie one wyszły poprawnie z wyjątkiem EEG w którym odnotowano zmiany w okolicach przednioskroniowych oraz oraz uogólnione wyładowania napadowe. Ponadto w TK stwierdzono hypodensyjną zmianę o wymiarach 5x7 mm w zatoce poprzecznej po stronie prawej-obraz pochłaniania odpowiada torbieli pajączynówki. Na koniec dodam że w przeszłości nie miałem żadnych urazów. Mam 23 lata.

Jarosław

Bardzo dokładny opis objawów wraz z fachowym słownictwem. Prawdopodobnie występuje u Pana zaburzenie z grupy F4 ICD-10, czyli o podłożu lękowym. Ujemne wyniki w badaniach diagnostycznych potwierdzają tę wstępną diagnozę. W przypadku zaburzeń lękowych, lękowo-depresyjnych dochodzi do objawowej dysregulacji układu nerwowego, z uwzględnieniem układu autonomicznego. Symptomatologia jest nieskończenie bogata. Proponuje kontakt z psychiatrą i psychologiem, aby jak najszybciej rozpocząć skuteczną terapię.

lek. Tomasz Tykocki