Pytania neurologiczne » Choroby kręgosłupa » Czy konieczna ponowna operacja discektomii?

Czy konieczna ponowna operacja discektomii?

Wykonałem MRI - stan po discektomii L4/L5 i L5/S1 drogą lewostronnej fenestracji.

Najbardziej obniżony i nierówny krążek m.k L5/S1 a w warstwach pod chrzęstnych przylegających do niego trzonów występują cechy sklerotyzacji z ogniskami zwyrodnienia tłuszczowego. Na tym poziomie w zachyłku bocznym k.kręgowego występuje sekwestr jądra miażdżystego krążka o wym. ok.8x5 mm w płasz. poprzecznej wywierający ucisk na lewy korzeń rdzeniowy L5.
Drugi operowany krążek L4/L5 tworzy wypuklinę uciskającą równomiernie worek oponowy. Obecnie przy tylnym zarysie trzonu L4 po str. prawej , w 1/2 jego wysokości widać tkankę w osi długiej mierzącą ok. 10 mm mogącą odpowiadać sekwestrowanemu materiałowi przepuklinowemu z kr. L4/L5 .

Natomiast na poziomie L2/3 stopień ucisku worka oponowego przez wypuklinę i nawarstwienia kostne na krawędziach tych trzonów umiarkowanie powiększył się w stosunku do poprzedniego MRI.

Obecnie mam deficyty neurologiczne w postaci chudnącego lewego uda, silnego bólu kolanowego, deficytów czuciowych w stopach oraz brak odruchu piętowego w lewej stopie, w prawej słabo wyczuwalny. Nie możliwość chodzenia na piętach. Okresowy ostry ból kręgosłupa odc. L/S, sylwetka postawy pochylona ku przodowi. Okresowo wzmożony ból kręgosłupa odc. L/S.

Joy

Na podstawie opisu są wypukliny na dwóch poziomach mogące dawać dolegliwości bólowe i objawy neurologiczne. Wydaje się , że potrzebna jest reoperacja. Proponuję kontakt z osobą która wykonywała operację.

lek. Tomasz Tykocki